that´s life

Skolan...ja skolan är verkligen jobbig just nu, eller det tycker jag nästan alltid, jag känner att allt är för svårt för mig. Det känns verkligen som att jag inte passar in på gymnasiet med mina kunskaper, jag jämför mig själv med alla andra i klassen hela tiden, och jag har märkt att jag är helt klart sämst, och inte bara i ett ämne utan verkligen i ALLA! Saknar min gamla klass oerhört mycket, men samtidigt så tycker jag om min klass nu, tro det eller ej men det är sanningen! ^^, Idag hade vi en riktigt skön skoldag, fick sluta till lunch. Jag och Julia kilade in på stan en snabbis, tänkte köpa blommor åt mamma, men jag upptäckte ganska snabbt att jag inte hade några pengar. Julia så snäll som hon är erbjöd sig att låna ut 100kr, men jag orkade inte börja köpa nå. Ska köpa något riktigt fint åt mamma då hon fyller år istället, för det är snart! :) Idag efter middagen hade jag otroligt tråkigt, visste inte vad jag skulle göra och ville verkligen fara bort. Så jag for till min kära syster Sanna, hon pluggade för det mesta medans jag satt där och svammlade på som vanligt ;> Hennes mammas kille hjälpte mig lite med matten och jag förstod faktiskt bättre, men det var lite smått skämmigt att sitta där och vara sämst :S han frågade lixom världens enklaste tal och jag kunde inte ens svara. Men det var väldigt snällt utav han att han ens orkade försöka lära mig :) Jag kom hem för ungefär en timme sen nu och jag ska snart gå och sova, så jag är pigg nån gång. Har varit jätte trött hela tiden på sistone av nån konstig anledning :/  Imorgon slutar man redan runt halv 10 -känns riktigt bra!:) Men då ska jag vara duktig och fara till min mormor och plugga lite matte, för det behövs! Måste ta och sätta igång med samhällsen också, har prov på torsdag nästa vecka, måste hinna lära mig allt =/ JOBBIGT, men så är livet!
Nu ska jag ta och hoppa i sängen...
 
-Godnatt :-D


Kommentarer
Postat av: sara

Emma, det är verkligen jättetråkigt att du känner sådär om dig och skolan. Jag tycker att det viktigaste är att man gör sitt bästa - och det gör du, det vet jag eftersom att vi projektarbetade tillsammans. Kram!

2008-02-20 @ 14:38:12
URL: http://djrnh.blogg.se
Postat av: ida

shiiit.. känner precis likadant ;s jobbigt.

2008-02-22 @ 10:25:39
URL: http://idelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0