3 mars

Gårdagen som spenderadesi Haparanda/Finland blev inte så lyckad som jag hade hoppats på ;) Först måste jag säga att i Finland såg jag inte en enda människa som såg bra ut.. tyckte det var lite konstigt för varenda människa jag såg tyckte jag liknade en myrslok eller något annat konstigt haha nåja nog om det : ) Jag och Sanna blev verkligen super hungriga så jag drog med henne till första bästa "matställe", men då vi skulle beställa maten så upptäckte vi ju att allting stod på finska. Så försökte fråga både på engelska och svenska om dom hade menyn på något av språken man kan men nä den fanns bara på finska. Så jag fick peka på en macka som jag ville ha och få förstod hon mig. Betalade 75 jävla spänn för en macka.. och då jag tog en bamse tugga upptäckte jag ganska snabbt att den smakade REN SKIT! fyfan det var de äckligaste jag någonsin har ätit.. Sanna fick fel macka för hon i kassan förstod ingenting, och sen fick man inte ens betala med mynt :O -kan någon säga mig vad det är för affär som bara tar sedlar!?  Lite senare blev jag lurad av en jävel i en kiosk på pengar och jaa, jag är ju inte sugen på att fara tillbaks till finland igen kan jag ju säga ;)

Nu sitter jag hemma hos min mormor och väntar på att hon ska komma hem från sunderbyn så hon kan färga mitt hår ;) haha ni ska se hur jag ser ut i håret har en gråliknande utväxt som bara lyser.. Nä det ska bli satans skönt att få bli lite fin. Nu ska jag gossa lite med min söta hund och förbereda färgen och det. Skriver sen om det blev bra eller om det ser förjävligt ut ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0